آموزش, دانستنی

انواع دستکش ایمنی

حفظ ایمنی یکی از مهم‌ترین اصول برای انجام هر کاری می باشد. استفاده از وسایل و تجهیزات ایمنی فعلی بسیار مهم بوده و از اولویت بالایی برخوردار است. یکی از قسمت‌های بدن که در معرض آسیب و صدمه‌ قرار دارند دست می باشد که ممکن است دچار صدماتی مانند: سوختگی، قطع عضو و صدمه با مواد شیمیایی قرار بگیرد. به همین دلیل حفظ ایمنی دست‌ها و استفاده از دستکش ایمنی حین کار بسیار حائز اهمیت می باشد. در این مقاله به انواع دستکش ایمنی و کار می پردازیم. جهت اطلاع از قیمت و خرید دستکش ضد برش به فروشگاه و خدمات زنجیره ای پارس ایرانیان مراجعه کنید.

انواع دستکش ایمنی کار

دستکش ایمنی انواع گوناگونی دارد که برخی از موارد آن شامل دستکش ایمنی آتش نشانی، دستکش ضد برش، دستکش عایق در برابر مواد شیمیایی، الکتریسیته و …می توان اشاره کرد. یکی از موارد مهم ایمنی انتخاب دستکش مناسب می باشد؛ برای نمونه باید دستکشی را انتخاب کنید که تسلط و دقت شما را در حین کار کاهش ندهد و فعالیت شما را محدود نکند. یکی دیگر از موارد مهم که باید در انتخاب دستکش مناسب، مد نظر قرار دهید جنس و کیفیت آن می باشد تا موجب تعریق یا بروز حساسیت نشود.

کاربرد دستکش ایمنی کار

از دستکش ایمنی می‌توانید در کارها و مصارف گوناگون خانگی یا صنعتی استفاده نمایید. دستکش‌های ضد برش، دستکش کار، دستکش فلزی، جوشکاری، آتش نشانی، چرمی، آزمایشگاهی، ضربه‌گیر، ضد الکتریسیته و ضد اسید از انواع دستکش‌های ایمنی می باشد و در کارهای گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد.

جنس دستکش ایمنی

در تهیه دستکش ایمنی از مواد و الیاف مختلفی مثل: مواد پلیمری، بافت فلزی، پارچه کتان ضخیم، چرم، پنبه، مواد پلاستیکی و … استفاده می‌شود.

طراحی دستکش ایمنی

دارا بودن آستر، رودوزی، تو دوزی، ارتفاع ساق دستکش، نحوه بسته شدن آن، قرارگیری انگشتان و نوع آن همگی از تفاوت های انواع مدل دستکش می باشد.

دستکش ایمنی کار | قیمت و خرید دستکش ضد برش در فروشگاه زنجیره ای پارس ایرانیان

انتخاب دستکش ایمنی مناسب

نخستین نکته‌ای که در انتخاب دستکش ایمنی می بایست به آن دقت کنید، انتخاب دستکش متناسب با نوع کار شما می باشد. شما باید دستکشی با کیفیت انتخاب کنید که استانداردهای ایمنی مطلوب را دارا باشد. در ادامه به معرفی مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب دستکش باید دقت کنید می پردازیم:

  • مقاوم در برابر ضربات مکانیکی، حرارت و جریان برق
  • ضد ارتعاش و ضربه
  • دوام بالا در برابر مواد شیمیایی و رادیواکتیو
  • سبک و ضد حساسیت
  • دارای تهویه مناسب برای جلوگیری از تعرق
  • انتخاب دستکش متناسب با سایز دست

دستکش ضد برش

یکی از مهم ترین لوازم ایمنی برای افرادی که با ابزارآلات برشی و ماشین آلات سنگین کار می کنند، دستکش ایمنی ضد برش می باشد. این مدل دستکش در برابر نیروی وارده از تیغ برش و پارگی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. از این دستکش در کارهای گوناگونی مانند نجاری، تراش کاری و سنگ تراشی مورد استفاده قرار می گیرد. در تهیه این محصول از مواد مختلفی مانند چرم، لاتکس و کتان استفاده می‌شود. نکته‌ای که در انتخاب این دستکش باید در ‌نظر داشته باشید، اندازه بودن دستکش است؛ زیرا درصورتی که چسبندگی لازم را نداشته باشد از دست شخص می‌لغزد و موجب بروز آسیب می شود.

دستکش کار

این دستکش برای کار با فلزات، مواد اسیدی و شیمیایی و جابجایی مواد تیز و برنده مناسب است. این نوع دستکش بافت فلزی و زنجیری دارد که از دست انسان، در برابر خطرات مراقبت می‌کند. به علت دارا بودن بافت فلزی در این محصول، به آن دستکش فلزی هم می‌گویند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستکش می توان به مقاومت در برابر ضربه و اجسام نیز اشاره کرد و از آن بیشتر در قصابی و تراشکاری استفاده می‌شود. جهت اطلاع از قیمت و خرید دستکش ضد برش با فروشگاه و خدمات زنجیره ای پارس ایرانیان در ارتباط باشید.

درباره فروشگاه پارس ایرانیان

فروشگاه و خدمات زنجیره ای پارس ایرانیان ، بزرگترین توزیع کننده رنگ ساختمانی و جدولی، انواع رنگ های اپوکسی و پخش عمده چسب در انواع مختلف فوری و صنعتی با بیش از 2 دهه فعالیت و ارسال رایگان به سراسر ایران در خدمت شماست. با فروشگاه پارس ایرانیان در تماس باشید:

شماره تماس : 09022280434
شماره تماس : 09352280434
تلفن ثابت : 02155264689

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 9 =