آموزش, دانستنی

شیر فلکه گازی چیست؟

شیر گازی در حقیقت همان شیر توپی یا ball valve می باشد، که به خاطر عملکرد سریع، این نوع شیر در باز و بست شیر، بیشترین کاربرد را در لوله های گاز دارد. در این مطلب می خواهیم شما عزیزان را با شیر فلکه گازی و مزایای آن بیشتر آشنا کنیم. برای اطلاع از قیمت و خرید شیر فلکه گازی امین در سایزهای مختلف با فروشگاه خدمات زنجیره ای پخش پارس ایرانیان در ارتباط باشید.

شیر فلکه گازی امین

یکی از شناخته ترین و با کیفیت ترین برندهای شیر فلکه گازی در ایران، برند امین می باشد. عملکرد شیر گازی به صورت on/off است، به این معنا که شیر یا کاملا باز و یا کاملا بسته می باشد و نحوه عملکرد این شیر ها به این شکل است که یک توپ در داخل بدنه شیر در سر راه سیال قرار می گیرد و مانع از عبور جریان سیال می شود. هنگامی که روزنه توپی به موازات مسیر سیال باشد و یا دسته اهرمی شیر گازی در امتداد شیر باشد، شیر باز است و زمانی که دسته اهرمی 90  درجه بچرخد و در خلاف جهت جریان قرار بگیرد، شیر بسته می شود.

دمای تا 400 درجه سانتیگراد را پوشش دهی می کند و سایز  این شیر ها معمولا از 0.2 تا 48 اینچ می باشند و بدنه آنها از متال و یا پلاستیک و یا متال با سرامیک ساخته می شود. شیر توپی به هیچ عنوان نباید با چک ولو توپی اشتباه گرفته شود، چرا که چک ولو از یک توپ حجیم جهت جلوگیری از برگشت ناخواسته ی جریان استفاده می کند.

فشار کاری شیرگازی

شیر فلکه گازی امین نسبت به فشار کاری به دو دسته کم فشار و پر فشار تقسیم می شود. شیر توپی که با فشار بیش از 3000 psi کار می کند، به عنوان شیر های پرفشار شناخته می شود. معمولا ماکسیمم فشار کاری که به عنوان پر فشار در نطر گرفته می شود 7500 psi است و بسته به ساختار، سایز و مواد نشت بندی ماکسیمم فشار کاری می تواند تا 15000 psi نیز افزایش یابد. شیر های توپی پر فشار، بیشتر در عملیات های تحت فشار مثل سیستم های هیدرولیک استفاده می شود، بنابراین اسن شیر ها به نام شیرهای توپی هیدرولیک نیز شناخته می شود.

شیر توپی بالاتر از 2 اینچ بطور معمول در بدنه یک تیکه، دو تیکه و سه تیکه شناخته می شوند. شیر توپی های یک تیکه فضای رزوه ی کمی دارند و تقریبا گران می باشند. در نوع دو تکه روزنه نسبتا بزرگتر و استانداردتر می باشد. و به راحتی تعمیر و دور انداخته می شوند. طراحی سه تیکه به بخش میانی شیر که شامل توپی، استم و نشیمن گاه می باشد اجازه می دهد که به آسانی از خطوط لوله حذف شود.

 

شیر گازی امین

مزایای شیر گازی

شیر فلکه گازی امین به خاطر ساختمان ساده ایکه دارد، بسیار ارزان قیمت می باشد. در حالیکه سرعت عملکرد بالایی دارد. شیر گازی از دوام بالایی برخوردار است و عملکرد فوق العاده ای حتی پس از سیکل های متعدد دارد. شایان ذکر است که این شیر ها بسیار قابل اطمینان می باشند و حتی پس از مدت زمان زیادی باز و بسته نشدن به راحتی قابل استفاده می باشند. با توجه به این مزیت و ویژگی ها، شیر های گازی بهترین انتخاب برای کنترل و باز و بستن شیر می باشند و حتی معمولا به شیرهای دروازه ای و شیرهای سوزنی ارجحیت دارند.

درباره فروشگاه پارس ایرانیان

فروشگاه و خدمات زنجیره ای پارس ایرانیان ، بزرگترین توزیع کننده رنگ ساختمانی و جدولی، انواع رنگ های اپوکسی و پخش عمده چسب در انواع مختلف فوری و صنعتی با بیش از 2 دهه فعالیت و ارسال رایگان به سراسر ایران در خدمت شماست. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع ابزار و  تجهیزات ساختمان مانند شیر فلکه گازی امین با فروشگاه پارس ایرانیان در تماس باشید:

شماره تماس : 09022280434
شماره تماس : 09352280434
تلفن ثابت : 02155264689

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =