آموزش, دانستنی

مهره‌ ماسوره چیست؟

مهره ماسوره طلایی ، نوعی از ابزار اتصالات می باشد که به صورتی طراحی ‌شده است تا بتواند دو لوله را به‌ شکلی به هم متصل کند که بدون ایجاد تغییر در ظاهر لوله، قابل جدا شدن باشند. هر نوع از اتصالات لوله با قطر کوچک که نیازمند سرهم‌بندی و همچنین جداسازی آسان قطعات باشند، با کمک مهره ‌ماسوره ایجاد می‌شوند. در این مقاله به ساختار و عملکرد مهره ماسوره طلایی و مزایای آن می پردازیم. جهت اطلاع از قیمت و خرید صفحه مهره ماسوره طلایی با فروشگاه خدمات زنجیره ای پخش پارس ایرانیان در ارتباط باشید.

آشنایی با مهره ماسوره طلایی

مهره‌ ماسوره‌ های طلایی ، می‌توانند دو لوله را به‌ آسانی از هم جدا نمایند. در حقیقت مهره ‌ماسوره‌ها جایگزینی برای اتصالات فلنج (فلنج کور، فلنج گلودار، فلنج اسلیپون) در لوله‌کشی منافذ کوچک در فشار کم و در محلی که غالباً نیاز به قطع اتصال بین لوله‌ها باشد، هستند. مهره ‌ماسوره‌ها دارای انتهای رزوه‌ای یا جوش ساکت می باشند. سه قطعه در یک ‌مهره وجود دارد: مهره، اتصال مادگی و اتصال نرینه. زمانی که اتصالات نرینه و مادگی به هم اضافه می شوند، مهره‌ها فشار لازم برای بستن اتصال را ایجاد می نمایند. مهره‌ ماسوره‌ها نیز مانند کوپلینگ‌ها، دو لوله را به هم متصل می‌کنند اما کاملاً متفاوت از کوپلینگ‌ها هستند، زیرا امکان قطع اتصال لوله‌ها را برای تعمیر و نگهداری‌های آتی فراهم می‌آورند. در مقایسه با کوپلینگ از طریق مهره‌ ماسوره، امکان چندباره اتصال و قطع اتصال راحت در صورت نیاز وجود دارد. با در نظر داشتن این ویژگی‌ها برای مهره‌ ماسوره‌ها تقاضای گسترده‌ای در بازار اتصالات وجود دارد.

ساختار و عملکرد مهره ‌ماسوره

مهره ماسوره طلایی تشکیل شده از از سه قطعه می باشد: یک انتهای نرینه، یک انتهای مادگی و یک‌مهره. برای ایجاد یک اتصال، هر دو انتهای نرینه و مادگی با کمک مهره‌ها به هم مهروموم می شوند. در اتصال مادگی، رزوه‌هایی در درون آنها وجود دارد، این درحالی‌ است که در اتصال نرینه، رزوه‌هایی در خارج از آن وجود دارند. از سویی انتهای جفت شده مهره‌ ماسوره‌ها قابل تعویض می باشد، این اتصالات را به‌ آسانی در محدوده کوتاهی از زمان می‌توان تعویض نمود. بااتصال دو انتهای نرینه و مادگی از مهره‌ها جهت تأمین فشار لازم برای بستن اتصال، استفاده می‌شود.

مهره ماسوره طلایی | خرید و قیمت مهره ماسوره طلایی | فروشگاه خدمات زنجیره ای پارس ایرانیان

قطعات مهره‌ ماسوره های طلایی بطور معمول با حداقل یک پیچ شعاعی یا مهره با سطح مقطع اندازه، به هم قفل‌شده‌اند. جنس به کار رفته در مهره‌ ماسوره‌ها به شرح  زیر می باشد:

    • استنلس استیل
    • چدن
    • آلومینیوم
    • نیکل
    • مس
    • برنج
    • برنز
    • آلیاژ
  • پلاستیک
  • لاستیک

کاربرد و مزایا انواع مهره‌ ماسوره‌ها

مهره‌ ماسوره های طلایی جهت مصارف شهری و صنعتی گوناگونی استفاده می‌شوند که عبارتند از: محافظت در مقابل حریق، سیستم‌های لوله‌کشی، آب و فاضلاب و همچنین دارای مزایای بسیاری هستند که در سیستم‌های لوله‌کشی یک نقطه اتصال ضد نشتی ایجاد می‌کند.  ضمن اینکه جهت وارد کردن دستگاه‌های اندازه‌گیری و تنظیم در هر مصرف لوله‌کشی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر مزایای این قطعه نصب آسان و به‌صرفه بودن می باشد.

درباره فروشگاه پارس ایرانیان

فروشگاه و خدمات زنجیره ای پارس ایرانیان ، بزرگترین توزیع کننده رنگ ساختمانی و جدولی، انواع رنگ های اپوکسی و پخش عمده چسب در انواع مختلف فوری و صنعتی با بیش از 2 دهه فعالیت و ارسال رایگان به سراسر ایران در خدمت شماست. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع ابزار و  تجهیزات ساختمان مانند مهره ماسوره طلایی با فروشگاه پارس ایرانیان  در تماسباشید:

شماره تماس : 09022280434
شماره تماس : 09352280434
تلفن ثابت : 02155264689

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =