دانستنی

آموزش ترکیب و ساختن انواع رنگ ساختمانی-قسمت اول

پخش رنگ پارس ایران، بزرگترین توزیع کننده رنگ ساختمانی،صنعتی و جدولی-رنگ رونق-رنگ اسپری-آموزشساخت رنگ ساختمانی-رنگ پلاستیک-روغن-ترکیب رنگ-آموزش-ترفند

نکات مهم  در ترکیب و ساختن انواع رنگ ساختمانی

برای ترکیب و ساختن انواع رنگ ساختمانی نکات بسیاری لازم است بدانید. ما در این مقاله سعی میکنیم آنها را به زبان ساده با شما در میان بگذاریم تا در اسرع وقت به نتیجه مطلوب برسید.پخش رنگ پارس ایران، بزرگترین توزیع کننده رنگ ساختمانی،صنعتی و جدولی-رنگ رونق-رنگ اسپری-آموزش-ترفند-ساخت رنگ ساختمانی-رنگ پلاستیک-روغن-ترکیب رنگ

توجه:

یکی از بخش های نقاشی ساختمان ترکیب رنگ و بدست آوردن رنگ دلخواه می باشد.خلق رنگ های دلخواه برای رنگ آمیزی بخش هایی از دیوار یا سقف لازمه دانستن فرمول هایی می باشد.ما به آن ها اشاره خواهیم کرد و ترفندهای اساسی و لازم در این زمینه را برای شما بازگو می نماییم.

  • ترکیب رنگ لازمه بدست آوردن رنگ های مطلوب و مورد نظر آگاهی از و نتیجه حاصل از آن می باشد.
  • همانطور که می دانید رنگ های قرمز، زرد و آبی رنگ های اصلی می باشند.
  • با تغییر در میزان ترکیب رنگ های اصلی می توان رنگ های دلنشین و زیبایی بدست آورد.

پخش رنگ پارس ایران، بزرگترین توزیع کننده رنگ ساختمانی،صنعتی و جدولی-رنگ رونق-رنگ اسپری-آموزش-ترفند-ساخت رنگ ساختمانی-رنگ پلاستیک-روغن-ترکیب رنگ

جدول زیر فرمول ترکیبی رنگ ها را آموزش می دهد و شما با بهره گیری از آن می توانید رنگ دلخواه خود را بدست آورید

جدول ترکیب رنگ ها:

 آبی + قرمز = بنفش

سفید + کمی قرمز = صورتی ملایم

آبی + سبز = آبی زنگالی

سفید + کمی مشکلی = فیلی

زرد + قرمز = نارنجی

سفید + کمی قهوه ای = کرم

آبی + زرد = سبز

سفید + کمی زرد = شیری

سبز + قرمز = فندقی

زرد + سبز = سبز روشن

سفید + کمی آبی = آبی آسمانی

سفید + کمی لاجورد = سفید مخصوص سقف

نارنجی پررنگ + سفید = گلبهی

سفید + کمی گل ماش = استخوانی روشن

زردی + کمی سفید = لیمویی

سفید + مقدار زیادی مشکی = طوسی سیر

آبی + سیاه = سرمه ای

سفید + قهوه ای = شکلاتی

ساخت انواع رنگ های ساختمانی

زرد + کمی آبی = فسفری

سبز تیره + کمی زرد = سبز مغز پسته ای

سبز روشن + سیاه = سبز یشمی

نارنجی + زرد + قرمز = پرتقالی

آبی + قرمز = سرخابی

قهوه ای روشن + سیاه = قهوه ای سیر

مشکی + قرمز + زرد = قهوه ای

قرمز + سیاه = زرشکی

آبی + زرد + سفید = ارغوانی

آبی روشن + سیاه = آبی نفتی

زرد + کمی نارنجی = زرد پررنگ

بنفش روشن + سیاه = بادمجانی

آبی روشن + کمی قرمز = یاسی

پودر طلایی + روغن جلا = طلایی

پودر نقره ای + روغن جلا = نقره ای

نارنجی پررنگ + کمی یشمی = مسی

آبی تیره + نقره ای + کمی سبز = نقره آبی

سبز چمنی + کمی سیاه = سبز لجنی

پخش رنگ پارس ایران، بزرگترین توزیع کننده رنگ ساختمانی،صنعتی و جدولی-رنگ رونق-رنگ اسپری-آموزشساخت رنگ ساختمانی-رنگ پلاستیک-روغن-ترکیب رنگ

ترفندهای مهم برای ترکیب رنگ ساختمان

یکی از نکات مهم که باید در هنگام درست کردن رنگ دقت شود مهارت شما در تشخیص رنگهاست. اگر شما به رنگی نگاه میکنید باید تشخیص دهید که مثلا مقداری زرد دارد یا نارنجی سبز دارد یا آبی معمولا این کار از افراد معمولی ساخته نیست. پیشنهاد ما به شما این است که به یکی از رنگ فروشی های معتبر شهر مراجعه نموده و از او بخواهید تا طبق نمونه رنگ شما برای شما مقداری رنگ بسازد.(آموزش)

بسیاری از رنگ فروشی ها مجهز به دستگاههای کامپیوتری هستند که میتوانند با دقت بینظیری هر نمونه رنگی را بسازند. نقاشان حرفه ای ساختمان نیز از این توانایی برخوردارند.

اگر شما فردی مبتدی هستید و میخواهید اقدام به ساختن رنگ نمایید بدانید که امکان دارد تعداد آزمون و خطاهای بیشماری داشته باشید، که شاید از لحاظ هزینه به صرفه نباشد. ولی اگر دسترسی به رنگ فروشی و نقاش حرفه ای ندارید سعی کنید با استفاده از فورمولهای بالا و آزمون و خطا به رنگ مورد نظر برسید.

از مقدار کمی رنگ شروع کنید تا در صورت اشتباه متضرر نشوید.سعی کنید اول ترکیب رنگهای اصلی را به دست بیاورید و سپس شروع به ساختن رنگ کنید.

آموزش ساخت انواع رنگ در ساختمان

برای تست رنگ قطره ای از رنگ درست شده را کنار نمونه خود قرار دهید و سعی کنید تشخیص دهید چه رنگی کم است و یا غلظت کدام رنگها مناسب نیست با آزمودن ترکیبات مختلف میتوانید به نتیجه دلخواه برسید.

سعی کنید همیشه برای بدست آوردن رنگ های روشن، حجم بیشتر رنگ خود را روشن انتخاب کنید و با افزودن مقدار کافی رنگ تیره، رنگ روشن دلخواه خود را بدست آورید. به طور مثال اگر می خواهید رنگ لیمویی بدست آورید در حجم بیشتری از رنگ سفید، مقدار کمی زرد بریزید نه بالعکس. با این کار می توانید رنگ مورد علاقه خود را راحت تر و در حجم مناسب تولید کنید.

  • با استفاده از کاتالوگ رنگ ها بهتر می توانید رنگ مورد نظر خود را بیابید.
  • اگر رنگ انتخابی شما خیلی پر رنگ میباشد از رنگها و مادر رنگ های جوهری برای ترکیب با رنگ سفید استفاده کنید.
  • گاهی اوقات رنگ انتخابی شما دقیقا همانند مادر رنگی است که در بازار وجود دارد. در این گونه موارد میتوانید همان مادر رنگ را رقیق نموده و مستقیما روی دیوار استفاده کنید.
  • البته در بسیاری از مواقع، شرکتها و برندهای مختلف رنگهای غیر استاندارد خود را مادر رنگ میکنند.
  • پس سعی کنید از برند مرغوبی چند کیلو مادر رنگ تهیه کنید و مستقیما روی دیوار کار کنید.

پخش رنگ پارس ایران، بزرگترین توزیع کننده رنگ ساختمانی،صنعتی و جدولی-رنگ رونق-رنگ اسپری–آموزش-ترفند-ساخت رنگ ساختمانی-رنگ پلاستیک-روغن-ترکیب رنگ

نکات مهم  آموزشی ترکیب رنگ

در زدن رنگهای تیره مشکلات بسیاری وجود دارد:

اول اینکه پوشش دیوار با رنگ های تیره بسیار دشوار است. سعی کنید حتما چند دست رنگ (چهار یا پنج دست) روی دیوار بزنید. در دست های اولیه رنگ رقیق و سپس غلیظتر بزنید.

دوما که محیط دیوار باید کاملا صاف و یکدست باشد. (در صورت لزوم سمباده و بتونه شده باشد.) در غیر این صورت رنگ تیره سایه روی دیوار به جا میگذارد و رنگ شما حالت سایه میگیرد.

  • باید خاطر نشان کنیم که مرحله زدن رنگ روی دیوار (با غلطک یا قلم مو و یا پیستوله و …) نیاز به تخصص دارد که در صورت عدم رعایت موارد لازم در این مرحله رنگ شما خوب در نخواهد آمد.
  • حتما در ابتدا کلیه رنگهایی را که میخواهید با هم ترکیب کنید کمی رقیق نمایید تا به راحتی با هم ترکیب شوند.
  •  اگر شما میخواهید از رنگ روغنی استفاده کنید باید تمامی اجزاء ترکیب شده رنگهای مختلف روغنی باشد از جمله رنگ پایه، مادر رنگ ها و رنگهای ترکیبی
  • در مورد آکرولیک و پلاستیک نیز روال به همین صورت است. در ضمن برای رنگ مات مادر رنگ مات و برای رنگ های براق میتوانید مادر رنگ براق تهیه کنید.
  • به خاطر داشته باشید که رنگ مات از نفوذ بالاتری برخوردار می باشد و برای ترکیب کردن رنگ مات و رنگ شفاف، رنگ مات را به رنگ شفاف اضافه کنید.رنگ های نقره ای، طلایی، مسی و برنز از دسته رنگ هایی می باشند که نمی توان از ترکیب رنگ ها، آن ها را بدست آورد. برای تولید این رنگ ها می بایست پودر و روغن جلا را با یکدیگر ترکیب کرد تا رنگ مورد نظر بدست آید.
  • برای نقاشی داخل ساختمان می توانید به جای روغن جلا از رنگ اکریلیک استفاده کنید که از مزایای آن می توان به زودتر خشک شدن و بدون بو بودن آن میباشد

پخش رنگ پارس ایران، بزرگترین توزیع کننده رنگ ساختمانی،صنعتی و جدولی-رنگ رونق-رنگ اسپری-آموزشساخت رنگ ساختمانی-رنگ پلاستیک-روغن-ترکیب رنگ

نکته مهم: دقت داشته باشید که هر چقدر رنگ را تیره تر انتخاب کنید کثیفی های روی دیوار خود را کمتر نشان خواهند داد و در فاصله زمانی کمتری به تمیز کردن دیوار نیاز دارید.

جهت اطلاع از خرید و قیمت رنگ و انواع آن به فروشگاه خدمات زنجیره ای پارس ایران مراجعه کنید.

پخش رنگ پارس ایران، بزرگترین توزیع کننده رنگ ساختمانی،صنعتی و جدولی، انواع رنگ های اپوکسی و پخش عمده چسب در انواع مختلف فوری و صنعتی با بیش از 2 دهه فعالیت و ارسال رایگان به سراسر ایران در خدمت شماست.

ble.ir/join/ZDc0NWRlM2

https://eitaa.com/pakhshepars

rubika.ir/pakhshepars

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سیزده =