آموزش, دانستنی

انواع قلم مو نقاشی ساختمان

قلمو یکی از پرکاربردترین ابزار نقاشی ساختمان به حساب می آید. که در هر حالتی در مراحل رنگ آمیزی خانه به کار شما خواهد آمد. اگرچه بخش عمده‌ای از رنگ آمیزی دیوارها و سقف با غلطک رنگ یا پیستوله صورت می گیرد، اما باید بدانید بدون قلم مو، رنگ آمیزی اتاق و فضای مد نظز شما کامل نخواهد شد. در این مقاله قصد داریم به انواع قلمو رنگ بپردازیم. برای اطلاع از قیمت و خرید قلمو رنگ پنگوئن در سایزهای مختلف با فروشگاه خدمات زنجیره ای پخش پارس ایرانیان در ارتباط باشید.

آشنایی با قلمو رنگ پنگوئن

اگر قصد دارید رنگ دیوار اتاق را تغییر دهید، باید قلم مو مناسبی را برای کار خود انتخاب کنید. همانند غلطک‌های رنگ که انواع مختلفی دارند، قلموها نیز از نظر سایز و جنس الیاف با یکدیگر متفاوت هستند. ضمن اینکه انتخاب قلم موی مناسب به نوع رنگ ساختمانی که استفاده می‌کنید نیز بستگی خواهد داشت. شایان ذکر است که قلمو رنگ دارای انواع و سایزهای مختلف می باشد که برند های زیادی مانند پنگوئن در حال تولید این محصول پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی و دیگر …می باشند.

انواع قلم مو نسبت به جنس الیاف

در بیشتر مواقع جنس الیاف و رشته‌های قلم مو است که کیفیت آن را تعیین می‌کند. قلم‌‌های بی‌کیفیت نتیجه کار شما را نیز بی‌کیفیت خواهند کرد. زیرا ممکن است طی رنگ آمیزی از قلم جدا شده و روی دیوار چکه کند. بنابراین شناخت انواع قلمو با توجه به جنس الیاف و رشته‌های آن می‌تواند بسیار کاربردی باشد. انواع قلمو رنگ به شرح زیر می باشد:

  • قلم مو با الیاف طبیعی
  • قلموهای پلی استر
  • قلم موهای فومی
  • فرول

 

انواع قلم مو

نکات تمیزکردن قلمو پس از رنگ آمیزی

برای اینکه قادر باشید بارها از یک قلم مو برای رنگ آمیزی دیوار استفاده کنید. در کنار تهیه یک قلموی باکیفیت، باید بتوانید به درستی از آن محافظت و نگهداری کنید. باید پس از استفاده از قلم مو، آن را به خوبی بشویید تا هیچ رنگی در آن باقی نماند و استفاده مجدد از قلم برایتان میسر شود. برخی دیگر از نکاتمراحل  شستشو و تمیز کردن قلم رنگ به شرح زیر می باشد:

  • ابتدا قلم را به روی دهانه‌ی قوطی رنگ مقداری فشار دهید تا رنگ باقی مانده در آن به داخل قوطی بازگردد. این کار را چندین بار تکرار کنید تا اطمینان حاصل کنید که رنگ در میان الیاف قلم جمع نشده است.
  • سپس قلم مو را روی یک روزنامه به شکل X بکشید تا جای ممکن رنگ موجود در آن خارج شود.
  • در این مرحله باید قلمو رنگ کاملا خشک باشد. اما هنوز نیاز به شستشو دارد تا هیچ رنگی روی آن باقی نماند. با توجه به اینکه از چه نوع رنگی استفاده کرده‌اید از حلال مناسب برای شستشوی قلم استفاده کنید.
  • پس از اینکه با استفاده از حلال مناسب، قلم مو را تمیز کردید آن را زیر آب بگیرید و با صابون و آب بشویید تا حلال و رنگ باقیمانده لابه لای الیاف خارج شود. آن را به خوبی آب بکشید.
  • قلم را چند بار به صورت مکرر روی دست یا سطح سخت و تمیز بکشید تا الیاف آن به حالت اولیه باز گردد و آب باقیمانده در آن خارج شود.
  • تا جای ممکن آب درون قلم را بتکانید. برای اینکه کاملا خشک شود یک دستمال حوله‌ای دور آن بکشید.
  • قرار دادن قلم مو در هوای آزاد نیز می‌تواند به خشک شدن آن کمک شایانی نماید.

درباره فروشگاه پارس ایرانیان

فروشگاه و خدمات زنجیره ای پارس ایرانیان ، بزرگترین توزیع کننده رنگ ساختمانی و جدولی، انواع رنگ های اپوکسی و پخش عمده چسب در انواع مختلف فوری و صنعتی با بیش از 2 دهه فعالیت و ارسال رایگان به سراسر ایران در خدمت شماست. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع ابزار و  تجهیزات ساختمان مانند قلمو رنگ پنگوئن با فروشگاه پارس ایرانیان در تماس باشید:

شماره تماس : 09022280434
شماره تماس : 09352280434
تلفن ثابت : 02155264689

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =