آموزش, دانستنی

صفحه نصب رادیاتوری چیست؟

یکی از ابزارهای جانبی که در صنعت لوله کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، وسایل پرکاربردی به نام صفحه نصب و یا شابلون می باشد. ضمن اینکه بهترین وسیله جهت تراز کردن و مهار اتصالات لوله های پنج لایه بر روی دیوار که مانع جا به جا شدن و مانع حرکت اتصالات در حین کاشی کاری می‌شود. این صفحه نصب فلزی می باشد و در چند سایز مختلف در بازار به فروش می‌رسد. در این مقاله به کاربرد و ویژگی صفحه نصب می پردازیم. برای اطلاع از قیمت و خرید صفحه نصب رادیاتوری در سایزهای مختلف با فروشگاه خدمات زنجیره ای پخش پارس ایرانیان در ارتباط باشید.

کاربرد صفحه نصب رادیاتوری

صفحه نصب رادیاتوری در مدل های مختلف به جهت ثابت کردن و پشتیبانی تاسیسات مختلف تولید می‌شود. از انواع آن می‌توان به صفحات نصب رادیاتوری، صفحات زوج و تک را اشاره کرد. کاربرد این صفحات در صنایع مختلف مانند سیستم لوله کشی فاضلاب در حالت های افقی و عمودی، در خط لوله های سیستم های گرمایشی و سرمایشی، استفاده در سیستم های تهویه مطبوع مانند کانال ها و هواساز ها، اسپلیت و گرما تاب ها، استفاده در لوله های تاسیساتی مانند دیوار های سبک و رادیاتور ها، قابل استفاده در تاسیسات برقی همچون نصب تابلوی برق برای انواع رادیاتورها، پروژکتورها و نورپردازها می باشد. این صفحات در سایز های گوناگون و با استاندارد های مختلف تولید می‌شوند. شایان ذکر است که از صفحه نصب رادیاتوری برای تراز کردن استفاده می‌شود و دارای کارکردی همانند شابلون در لوله و اتصالات پلی پروپیلن می‌باشد.

ویژگی های صفحات نصب

از ویژگی های ساختاری صفحه نصب رادیاتوری می توان به ساختار صفحات نصب بسیار ساده آن و در عین حال کاربرد بالای آن اشاره کرد. جنس بدنه‌ی این صفحات از آلیاژ های متنوعی مانند فولاد گالوانیزه می‌باشد. که در انواع باکیفیت و با استاندارد توسط نیکل آبکاری شده‌ تولید شده است و از مقاومت مکانیکی و شیمیایی بالایی برخوردار است. ساخت و نصب صفحات نصب نیاز به جوشکاری نداشته و به راحتی با استفاده از پیچ و مهره اتصال آنها صورت می‌گیرد. از مزیت های مهم این سیستم، می توان به قابلیت استفاده‌ی دوباره‌ی آنها پس از باز شدن سیستم اشاره کرد. شکل ظاهری این صفحات به شکل صفحات تخت و یو شکل تولید شده است و با استانداردهای بالا در بازار به فروش می‌رسد.

مزایای استفاده از صفحات نصب

صفحه های نصب سببب افزایش سرعت، در روند کار اجرایی می‌شود و این صفحات نیازی به سوراخ کاری و رنگ آمیزی ندارند و به آسانی قابل نصب می‌باشند. به خاطر استفاده از پیچ و مهره در این سیستم نیاز به جوش کاری برطرف شده و سیستم ایمن تر از سابق خواهد بود. قابلیت های فراوان این قطعه موجب شده است تا پاسخگوی نیازهای تاسیسات ساختمان ها باشد. صفحات نصب باکیفیت بالا و برند معتبر، ضد خوردگی شیمیایی و اکسایشی بوده و دوام عمر آن ها بالا می باشد.

 

نصب رادیاتور

 

صفحه نصب رادیاتوری به 4 مدل تقسیم می شود که به شرح زیر می باشد:

  • صفحه نصب قوس دار: قابل استفاده برای تراز روشویی با طول 280 میلی متر
  • صفحه نصب رادیاتور: مناسب برای تراز رادیاتور با طول 500 میلی متر
  • صفحه نصب زوج یا 153: قابل استفاده برای تراز شیر مخلوط
  • صفحه نصب تک یا 73: مناسب برای تراز شیر پیسوار

درباره فروشگاه پارس ایرانیان

فروشگاه و خدمات زنجیره ای پارس ایرانیان ، بزرگترین توزیع کننده رنگ ساختمانی و جدولی، انواع رنگ های اپوکسی و پخش عمده چسب در انواع مختلف فوری و صنعتی با بیش از 2 دهه فعالیت و ارسال رایگان به سراسر ایران در خدمت شماست. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع ابزار و  تجهیزات ساختمان مانند صفحه نصب رادیاتوری با فروشگاه پارس ایرانیان  در تماس باشید:

شماره تماس : 09022280434
شماره تماس : 09352280434
تلفن ثابت : 02155264689

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − پنج =