آموزش, دانستنی

مزایا و معایب لوله های سفید

لوله های پلی پروپیلن یا لوله سفید به لوله های تک لایه پلیمری گفته می شود. که پس از لوله های فلزی وارد جریان سیستم لوله کشی ساختمان شدند. این لوله ها بیشتر به رنگ سفید و سبز هستند که رنگ سفید آنها مرسوم تر می باشد. این لوله ها توسط دستگاه مخصوصی به نام دستگاه جوش به اتصالات خود جوش می خورند تا سیستم لوله کشی ایجاد شود. از این لوله ها بیشتر برای انتقال آب آشامیدنی در درون ساختمان های اداری و مسکونی و دور از نور آفتاب استفاده می شود. در این مقاله به مزایا و معایب لوله سفید آذین خواهیم پرداخت. برای اطلاع از قیمت و خرید لوله سفید آذین در سایزهای مختلف با فروشگاه خدمات زنجیره ای پخش پارس ایرانیان در ارتباط باشید.

مزایای لوله سفید آذین

لوله ها و اتصالات پلی پروپیلن ( لوله سفید) نسبت به لوله های فلزی و ۵ لایه، دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند که در موارد زیر به برخی از این موارد اشاره خواهیم نمود:

مزیت لوله سفید آذین

عدم رسوب گیری یکی از موارد مهم در لوله سفید آذین می باشد. سطح داخلی لوله های پلی پروپیلن صیقلی بوده و اجازه جسبیدن رسوب و املاح آب را به بدنه خود نمی دهد. از سوی دیگر ساختار مولکولی این ماده به گونه ای عمل می کند که اجازه جاخوش کردن رسوب ها و مواد مزاحم را در مجاری لوله نمی دهد.

  • عدم پوسیدگی از داخل و خارج

مقاومت شیمایی طبیعی پلیمرها از جمله پلی پروپیلن بسیار بالاست و این ماده در طول زمان پوسیده نمی شود و مقاومت بدنه خود را حفظ می کند. این ماده به طور طبیعی بسیار کند پوسیده می شود، به شکلی که عمر لوله از عمر یک ساختمان بیشتر است. به این معنی که عمر ساختمان به سر رسیده ولی هنوز لوله ها قابل استفاده هستند.

  • عدم فرسایش

لوله های پلی پروپیلن در برابر جریان آب، دمای تعریف شده آب آشامیدنی، فشار آب و ضربه های ناشی از جریان سیال مقاوم می باشد و فرسایش پذیرد نمی باشد. هرچند فرسایش مواد، یک فرآیند طبیعی است که هیچ عنصر و ماده ای نمی تواند از آن مصون بماند. اما جریان فرسایش و سابیده شدن پلیمرها به قدری کند صورت می گیرد که این موضوع، عملا تاثیر منفی بر لوله برجای نمی گذارد.

 

لوله سفید آذین

معایب لوله سفید

یکی از معایب و نقص های لوله های پلی پروپیلن عبور نور و نفوذ اکسیژن به درون لوله می باشد. این موضوع موجب رشد جلبکها شده و مزه و بوی آب موجود در آن را تغییر می دهد. راه حل این مشکل این است که این لوله ها را در پوششی از مصالح ساختمانی قرار دهیم تا از نفوذ آنها جلوگیری شود. ضمن اینکه لوله سفید آذین پروپیلن در برابر اشعه مستقیم خورشید و اشعه UV ایمن نیستند و امکان دارد ساختار زنجیره شیمایی آنها در دراز مدت فرو ریزد یا سست شود. جهت رفع این مشکل نیز می توان از پوشش ساختمانی یا عایق استفاده نمود، یا اینکه آنها در سایه قرار داد.

لوله های پلی پروپیلن برخلاف لوله های فلزی یا ۵ لایه دارای لایه فلزی نیستند. این موضوع موجب شده است که انبساط طولی آنها در حالت آزاد چشم گیر باشد. به همین علت بهتر است این لوله ها توسط بستها به دیوار محکم شوند یا زیر پوششی از ملات سیمان قرار بگیرند. چراکه ملات سیمان انبساط طولی لوله های سفید آذین را کاهش داده و از نازک شدن آنها جلوگیری می کند.

درباره فروشگاه پارس ایرانیان

فروشگاه و خدمات زنجیره ای پارس ایرانیان ، بزرگترین توزیع کننده رنگ ساختمانی و جدولی، انواع رنگ های اپوکسی و پخش عمده چسب در انواع مختلف فوری و صنعتی با بیش از 2 دهه فعالیت و ارسال رایگان به سراسر ایران در خدمت شماست. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع ابزار و  تجهیزات ساختمان مانند لوله سفید آذین با فروشگاه پارس ایرانیان  در تماس باشید:

شماره تماس : 09022280434
شماره تماس : 09352280434
تلفن ثابت : 02155264689

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + دو =