آموزش, دانستنی

متر دستی روکش دار چیست؟

متر ابزاری جهت اندازه گیری قابل حمل برای تعیین کمیت ابعاد اشیا و یا فاصله بین آنها می باشد. متر ها بر اساس واحد های مختلف طولی از جمله سانتی متر، اینچ و … علامت گذاری می شوند. دست کم وجود یک متر دستی روکش دار در هر جعبه ابزاری از ضرورت ها محسوب می شود.  در این مقاله به متر دستی روکش دار فیسکو و انواع آن می پردازیم. برای اطلاع از قیمت و خرید متر دستی فیسکو به فروشگاه خدمات زنجیره ای پخش پارس ایرانیان مراجعه نمایید.

متر دستی فیسکو روکش دار

متر یکی از پرکاربردترین ابزارآلاتی می باشد که در هر خانه‌ای حداقل یک عدد از آن یافت می‌شود. شاید ساختمان متر ساده باشد، اما ساخت آن سخت بوده و نیازمند به دقت بالایی دارد. زیرا متر ابزار و معیاری برای اندازه گیری وسیله های مختلف می باشد. از متر در صنایع مختلف و حتی در کارهای روزمره عادی نیز بسیار استفاده می‌شود. متر های دستی فیسکو در اندازه های 3، 5، 7، 10، 15، 30 و یا 50 حتی 100 متری وجود دارند، مترهای 3 و یا 5 متری مناسب برای کارهای کوچک و خانگی می باشند. این در حالی است که از 10 متری به بالا برای متراژهای بزرگ تر مناسب هستند، مترهای 30، 50، 100 متری بیشتر از جنس پارچه و یا پلاستیک هستند. مترهای فلزی دستی فیسکو دارای سر آهن ربایی می باشند. متر در انواع مختلفی در بازار وجود دارد. موضوع مهم این است که برای هر کاری، کدام نوع متر مناسب تر است؟ که در ادامه به هر یک از آن ها می پردازیم.

انواع متر و کاربرد آنها

متر یک واژه فرانسوی به معنای نواری باریک و درجه بندی شده می باشد. این نوار باریک می‌تواند از جنس های مختلف نظیر فلز، پارچه یا هر جنس دیگری تولید شده باشد و جهت اندازه گیری طول و عرض اشیا به کار می‌رود. شرکت های تولید کننده ابزارآلات و متر، انواع مختلفی از متر را تولید و عرضه کرده اند، که هر کدام برای کاربرد و صنعتی خاص مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه مطلب برای شما رایج ترین نوع متر های دستی فیسکو را معرفی خواهیم کرد.

  • متر روکش دار PVC

بدنه این نوع متر نرم و ضد ضربه می باشد. متر دستی روکش دار PVC دارای یک گیره محکم برای اتصال به لباس در حین کار، قفلی برای توقف در اندازه گیری و یک بند پارچه ای می باشد.

متر دستی فیسکو | قیمت و خرید متر دستی فیسکو | فروشگاه خدمات زنجیره ای پارس ایرانیان

  • متر دستی فلزی فیسکو

از نام این متر مشخص می باشد که دارای بدنه ای فلزی است. متر فلزی تفاوت چندانی به خصوص از نظر کارایی با متر PVC ندارد. اما استحکام بالای آن موجب شده تا پرطرفدار و محبوب باشد. البته شایان ذکر است که متر فلزی برای محیط های مرطوب و کارهای تاسیساتی مناسب نمی باشد.

نحوه استفاده از متر

استفاده کردن از متر دستی فیسکو بطور معمول خطر چندانی ندارد، مگر در هنگام بسته شدن متر اگر، دست نزدیک به لبه تیز نوار فلزی قرار گیرد موجب بریدگی پوست می شود. مترها معمولا گیره ای برای ثابت شدن دائمی و موقتی دارند، جنس نوار متر از فولاد می باشد و همچنین نوار متر، قوسی به سمت بالا دارد که از خم شدن آن به سمت پایین جلوگیری می نماید. بنابراین باید هنگام اندازه گیری، قوس به سمت بالا قرار گیرد.

نگهداری از متر دستی روکش دار

جهت افزایش عمر متر های دستی فیسکو بهتر است، تیغه متر همیشه تمیز باشد، از جمع شدن سریع نوار به داخل محفظه جلو گیری نمایید زیرا این کار هم به فنر و هم به لبه جلویی متر صدمه وارد می کند، ضمن اینکه از تا کردن و یا خم کردن نوار جلوگیری نمایید.

درباره فروشگاه پارس ایرانیان

فروشگاه و خدمات زنجیره ای پارس ایرانیان ، بزرگترین توزیع کننده رنگ ساختمانی و جدولی، انواع رنگ های اپوکسی و پخش عمده چسب در انواع مختلف فوری و صنعتی با بیش از 2 دهه فعالیت و ارسال رایگان به سراسر ایران در خدمت شماست. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع ابزار و  تجهیزات ساختمان مانند متر دستی فیسکو با فروشگاه پارس ایرانیان در تماس باشید:

شماره تماس : 09022280434
شماره تماس : 09352280434
تلفن ثابت : 02155264689

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =