دانستنی

چسب چوب و کاربرد آن

نام دیگر چسب‌چوب چسب صنعتی نیز می‌باشد. اکثر مردم این مدل از چسب را می‌شناسند و از آن استفاده کرده‌اند، چسب چوب بر مبنای پلیمر ها و پلی وانیل استات‌ها بدست آمده‌اند. در این مطلب با چسب چوب و کاربرد آن آشنا می‌شوید. پخش رنگ پارس ایرانیان ، بزرگترین توزیع کننده رنگ ساختمانی و جدولی، انواع رنگ های اپوکسی و پخش عمده چسب در انواع مختلف فوری و صنعتی با بیش از 2 دهه فعالیت و ارسال رایگان به سراسر ایران در خدمت شماست. جهت اطلاع از خرید و قیمت چسب چوب به فروشگاه خدمات زنجیره ای پارس ایرانیان مراجعه کنید.

چسب چوب

 چسب چوب ها از مخلوطی مانند آلی و پلیمری تشکیل شده اند که قادر به انعطاف زیادی می‌باشد که توسط مولکول های این چسب اتفاق می‌افتد. همین انعطاف مولکولی فواید منحصر به فرد زیادی را به چسب چوب می‌افزاید. این چسب ها بوی خاصی ندارند و می‌توان گفت بی بو محسوب می‌شوند و همچنین حلالیت آن ها با رنگ پلاستیک و حلال عمومی مثل آب بالا است. خواص پلیمری چسب چوب یک ظاهر خمیری شکل با ویسکوزیته بالا را به آن می‌بخشد و همچنین رنگ سفید این چسب از ویژگی های بارز آن می‌باشد. ویسکوزیته این چسب بالا است و جهت کار در کارگاه نیازی به حل کردن آن با آب نیست مگر اینکه به غلظت کمتری نیاز داشته باشید. یکی دیگر از کاربردهای آن پلی وانیل استات ساختن چسب های گرانولی است که درجه حلالیت های گوناگونی دارند.

چسباندن قطعات چوب

برای اتصالات و ساختن سازه های چوبی یا گرفتن درز و ترک های چوب بهترین گزینه چسب چوب می‌باشد. ضمن اینکه برای زیر سازی رنگ ها و فعالیت هایی مثل معرق کاری یکی از مطلوب ترین انتخاب ها چسب چوب است. پایه ی آن‌ها رزین های هموپلیمری می‌باشد و طیف آن‌ها بین خاکستری کم رنگ و سفید است. اتصال فیزیکی بین چسب چوب و چوب از طریق این ماده برقرار می‌شود و نخوه عملکرد آن به این شکل می‌باشد که ماده پلی وانیل استات در درز و شکاف های چوب نفوذ کرده و نیروی چسبندگی و ویسکوزیته‌ آن سبب پر شدن این منافذ می‌شود. پس از خشک شدن چسب یک بافت شفاف و ارتجاعی محکم ایجاد می‌شود که عامل چسبندگی است.

کاربرد چسب چوب

چسب چوب کاربردهای گوناگون و متنوعی دارد اما مهم ترین آن‌ها در صنایع مبلمان برای چسباندن قطعات مبل و چوب به یکدیگر در هنرهای وابسته به چوب مثل معرق کاری همچنین برای چسباندن قطعات گچی به همدیگر و در گچ بری ساختمان کاربرد فراوانی دارد. یکی دیگر از کاربرد‌های چسب می‌توان به چوب های مصنوعی مانند تخته سه لایی ورق های  ام دی اف را نیز می‌توان توسط این چسب به هم چسباند. اما برای موادی همانند یونولیت خاصیت خوردندگی موجب از بین رفتن آن می‌شود.

مزایای استفاده از چسب چوب

  • از جمله مزایای دیگر این ماده می‌توان به راحتی در اجرا و نداشتن مشکلات حلالیت و غلظت اشاره کرد که همین امر سرعت اجرای کار را بسیار بالا می‌برد.
  • داشتن فواید خاص و متفاوت در برابر آب فایده دیگر چسب چوب است. حلالیت با رزین های پلاستیکی عامل و کاربرد مهم این چسب‌ها می‌باشد که کاربرد های بیشتری به آن می‌بخشد.
  • مطلوب تر است برای استفاده از این ماده سطح زیر کار عاری از هرگونه چربی باشد.
  • برای اجرا با استفاده از یک تکه چوب یا کاردک فلزی یا حتی قلم مو مقدار چسب مورد نظر را بر روی سطح بکشید و یک لایه ایجاد کنید. پس از ایجاد سطح دو قطعه را روی هم بگذارید و بدون هیچ حرکتی اجازه دهید بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی هم بمانند.
  • اگر بتوانید فشاری جانبی نیز روی آن‌ها اعمال کنید عمل چسبندگی بهتر و سریع تر انجام می‌شود.
  • بهتر است این ماده برای چسبندگی در دمای کمتر از ۵ درجه سانتی گراد استفاده نشود.
  • بهترین دما برای خشک شدن چسب‌چوب دمای بالای ۱۵ درجه سانتی گراد است.
  • قیمت چسب چوب مناسب می‌باشد.

نکات ایمنی مرتبط با چسب چوب

در زمان استفاده از چسب چوب باید به نکات ایمنی نیز توجه کرد. از تماس مستقیم این ماده با پوست جلوگیری شود چرا که امکان دارد موجب حساسیت های پوستی شود. ترکیبات پلیمری برای بعضی از پوست ها دارای حساسیت بالایی می‌باشد. همچنین به عنوان یک ماده شیمیایی باید از برخورد آن با چشم نیز جلوگیری شود. استفاده از دستکش در هنگام استفاده نیز مفید است. در صورت داشتن حساسیت به این ماده پس از تماس با آن دست خود را با آب بشویید زیرا که آب حلال خوبی برای این ماده است.

 

 

جهت اطلاع از قیمت و خرید چسب چوب با فروشگاه زنجیره ای پارس ایرانیان در ارتباط باشید.

پخش رنگ پارس ایرانیان، بزرگترین توزیع کننده رنگ ساختمانی و جدولی، انواع رنگ های اپوکسی و پخش عمده چسب در انواع مختلف فوری و صنعتی با بیش از 2 دهه فعالیت و ارسال رایگان به سراسر ایران در خدمت شماست. با پخش رنگ پارس ایرانیان در تماس باشید:

شماره تماس : 09022280434
شماره تماس : 09352280434
تلفن ثابت : 02155264689

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + سه =