آموزش, دانستنی

آشنایی با انواع اتصالات لوله کشی ساختمان

لوله کشی یکی از اصلی ترین و مهم ترین قسمت های ساخت هر ساختمان به حساب می آید. لوله کشی های مخصوص و حرفه ای، معمولا از اتصالات لوله کشی با کیفیت استفاده می کنند، اگر از محصولات با کیفیت استفاده نکنید لوله کشی ساختمان دچار مشکلاتی مانند نشت و یا ترکیدگی لوله می شود. در این مقاله با انواع اتصالات لوله کشی ساختمان آشنا خواهید شد. شما عزیزان می توانید برای خرید و اطلاع از قیمت انواع اتصالات لوله کشی ساختمان به فروشگاه زنجیره ای و خدمات زنجیره ای پارس ایرانیان به صورت آنلاین مراجعه کنید.

اتصالات لوله کشی ساختمان

اتصالات لوله کشی انواع گوناگونی دارد که هر یک با توجه به ویژگی های مخصوص خود در شرایط مختلفی به کار برده می شود. با کمک همین اتصالات لوله کشی می باشد که می توان آب،گاز و … را در مسیر مورد نظر هدایت کرد. استفاده از اتصالات لوله کشی ساختمان سبب می شود تا هنگام خراب شدن قسمتی از لوله ها، بتوان به راحتی آن تعمیرات را انجام داد.

لوله کش های متخصص معمولا به قدری در کار خود حرفه ای هستند که تنها با نگاه کردن به مسیر لوله کشی می توانند تشخیص دهند به چه نوع قطعات و اتصالات لوله کشی نیاز می‌باشد. مهم ترین و کاربردی ترین اتصالات لوله کشی ساختمان را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

انواع لوله‌کشی ساختمان

اتصالات لوله کشی ساختمان دارای انواع مختلفی می باشد که در ادامه به برخی از آن ها به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

 

انواع لوله کشی ساختمان

اتصالات مغزی

از مغزی های معمولی برای اتصال دو قطعه از اجزای لوله کشی و همچنین تغییر دادن قطر لوله ها استفاده می شود. مغزی به قطعه کوتاه آهن ریخته شده در قالب گفته می شود که دو سر خارجی آن اصطلاحا دنده می باشد. مغزی ها در دو نوع روپیچ توپیچ و رو پیچ ساده دسته بندی می شوند. نوع دیگری از مغزی ها با نام لوله مغزی نیز در اتصالات لوله کشی به کار برده می شوند. این لوله ها بطور معمول طولی کمتر از ۳۰ سانتی متر دارند و در دو سر آن ها عملیات رزوه کاری انجام شده است. این موضوع باعث می شود تا تعویض این نوع لوله ها بسیار آسان انجام شود.

درپوش لوله

از درپوش ها برای مسدود ساختن لوله ها و انشعابات آن ها استفاده می شود. در پوش ها به طور کلی به دو نوع چهار گوشه و شش گوشه گروه بندی می شوند. نوع اول معمولا برای لوله هایی با قطر کم و نوع دوم برای لوله های بزرگ تر استفاده می شوند. از درپوش ها می توان برای لوله هایی استفاده کرد که در قسمت انتهایی خود رزوه مادگی دارند. یکی از موارد استفاده درپوش ها، در دریچه های مربوط به بازدید می باشد.

مهره ماسوره

یکی از متداول ترین نوع اتصالات لوله کشی، مهره ماسوره ها می باشند. مهره ماسوره از سه تکه جداگانه، شامل قسمت نری، مادگی و واسط ارتباطی تشکیل شده اند. این دو قسمت با توجه به نوع رزوه ای که دارند بر روی دو لوله ای که قصد اتصالشان را داریم قرار می گیرند، سپس جفت شده و به عنوان یک پل ارتباطی، اتصال را بین اجزای دیگر برقرار می کنند.

درباره فروشگاه پارس ایرانیان

فروشگاه و خدمات زنجیره ای پارس ایرانیان ، بزرگترین توزیع کننده رنگ ساختمانی و جدولی، انواع رنگ های اپوکسی و پخش عمده چسب در انواع مختلف فوری و صنعتی با بیش از 2 دهه فعالیت و ارسال رایگان به سراسر ایران در خدمت شماست. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع ابزار و  تجهیزات ساختمان مانند لوله ساختمتان با فروشگاه پارس ایرانیان  در تماس باشید:

شماره تماس : 09022280434
شماره تماس : 09352280434
تلفن ثابت : 02155264689

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =