دانستنی

انواع رنگ ‌های ساختمانی جدید

یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی، رنگ سطوح مختلف خانه (دیوار، سقف و..) می‌باشد. رنگی که در محیط داخلی استفاده می‌گردد رنگ دکوراسیون منزل شما به نوعی نشان دهنده شخصیت شما می‌باشد. امکان دارد از رنگ‌های یکدست و روشن برای خانه استفاده کنید و یا به رنگ‌های مات و تیره ‌تر گرایش داشته باشید. اگر قصد رنگ آمیزی منزل خود را دارید، قبل از هرچیزی باید انواع رنگ ساختمانی را بشناسید. در این مقاله به رنگ ساختمان و انواع رنگ ساختمانی جدید می‌پردازیم. پخش رنگ پارس ایرانیان ، بزرگترین توزیع کننده رنگ ساختمانی و جدولی، انواع رنگ های اپوکسی و پخش عمده چسب در انواع مختلف فوری و صنعتی با بیش از 2 دهه فعالیت و ارسال رایگان به سراسر ایران در خدمت شماست. جهت اطلاع از خرید و قیمت رنگ و انواع آن به فروشگاه خدمات زنجیره ای پارس ایرانیان مراجعه کنید.

انواع رنگ ساختمانی

رنگ ساختمانی از سال‌های گذشته تا به الان مورد استفاده بوده است و با وجود اینکه جایگزین‌های مختلفی برای پوشش دیوار وجود دارد ولی رنگ ساختمانی هنوز جایگاه خود را حفظ کرده است. رنگ‌های ساختمانی بر اساس ویژگی‌های مختلفی گروه بندی می‌شوند. در ادامه با انواع رنگ‌های ساختمانی آشنا می شویم.

  • انواع رنگ ساختمانی بر اساس جنس و ویژگی
  • رنگ پلاستیک
  • رنگ روغنی
  • رنگ اکریلیک
  • رنگ بلکا
  • رنگ پتینه
  • رنگ نانو
  • رنگ مولتی‌کالر
  • رنگ کنیتکس
  • رنگ ضدحریق

مزایا و معایب انواع رنگ ساختمانی

  • رنگ پلاستیکی

یکی از انواع رایج و قدیمی رنگ ساختمانی، رنگ پلاستیکی می‌باشد. این نوع رنگ ساختمان به آسانی و راحتی قابل اجرا می‌باشد و به سرعت خشک می‌شود. رنگ پلاستیکی اجرای راحتی دارد و به همین علت به زیرسازی نیازی ندارد. این نوع رنگ غیر قابل شستشو بوده و برای رنگ کردن سطوح پنجره و نرده‌ها مناسب نیست.

نکته: خرید رنگ مناسب در جلوه‌ی محیط نقش بسیار زیادی را ایفا می‌کند.

  • رنگ روغنی

رنگ روغنی کاربرد  و فواید زیادی در دکوراسیون داخلی ساختمان دارد. این مدل رنگ  دارای سه نوع براق، نیمه مات و مات در بازار به فروش می‌رسد. رنگ روغنی براق برای فضاهایی که مایل هستید روشنایی زیاد داشته باشند همانند پذیرایی؛ مطلوب است. رنگ روغنی مات نقص‌های روی سطح دیوار را نشان نمی‌دهد. رنگ روغنی بهترین رنگ برای مکان‌های مرطوب و فضاهای بیرونی می‌باشد.

  • رنگ اکرلیک

یکی دیگر از رنگ‌ها که در رنگ‌آمیزی ساختمان پر کاربرد می‌باشد رنگ اکرلیک است. این نوع رنگ در اکثر مواقع برای ایجاد نقش و نگار بر روی سطوح استفاده می‌شود. رنگ اکرلیک پوشانندگی خوبی دارد و مانند رنگ روغنی در سه نوع مات، نیمه مات و براق موجود است. رنگ اکرلیک بر روی هر سطحی قابل اجراست و از تنوع رنگی بالایی برخوردار است.

انواع رنگ‌ ساختمانی جدید

 

  • رنگ بلکا

رنگ بلکا جزو جدید‌ترین پوشش‌های دیواری می‌باشد که در دسته رنگ‌های ساختمانی است. در رنگ ساختمانی بلکا از الیاف سلولزی استفاده شده است. رنگ بلکا دیوارپوشی شبیه کاغذ دیواری است که خیلی ایرادات دیوار را به خوبی می‌پوشاند. برخلاف آنچه ممکن است به نظر برسد، رنگ بلکا حساسیت ایجاد نمی‌کند. سرعت اجرای این نوع رنگ بر روی سطوح بالاست و هزینه‌ی اقتصادی و نسبتا کمی دارد. رنگ بلکا قابلیت شستشو ندارد.

نحوه ی استفاده از رنگ روغنی در نقاشی ساختمان و کاربردهای آن

  • رنگ پتینه

رنگ پتینه در حقیقت روشی از اجرای رنگ ساختمانی است که به دو سبک مدرن و کلاسیک اجرا می‌شود. این نوع از رنگ ساختمانی جزو جدید ترین سبک‌های رنگ ساختمانی است که در سبک کلاسیک بیشتر از طرح و نقاشی استفاده می‌شود و سبک مدرن آن سطوح برجسته و طرح‌های ساده‌تر دارند. رنگ پتینه قابل ترمیم است و عمر بالایی دارد. خرید این رنگ بسیار به صرفه می‌باشد.

  • رنگ نانو

هر نوع از رنگ‌های ساختمانی دارای نقاط ضعفی مانند آسیب‌پذیری در برابر حرارت، ضربه، خراش و.. هستند. تکنولوژی نانو با وارد شدن به صنعت رنگ، باعث ایجاد ویژگی‌هایی مانند ضدآب بودن، ضد باکتری بودن، ترمیم‌شوندگی و… در رنگ ساختمانی می‌شوند و کیفیت رنگ را افزایش می‌دهند. رنگ نانو از جدیدترین رنگ‌های ساختمان است که با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و رفتارهای ذرات تشکیل‌دهنده رنگ تحت شرایط مختلف، سعی در بهبود ویژگی‌های رنگ و ایجاد ویژگی‌های جدید در ذرات رنگ و ممکن کردن استفاده از آن در مقیاس‌های بزرگ‌تر داشته است.

  • رنگ مولتی‌کالر

رنگ مولتی‌کالر ترکیبی از چند رنگ مختلف با طرح‌های متفاوت است و پس از اجرا به صورت رگه‌هایی از رنگ‌های مختلف دیده می‌شود. این نوع رنگ قابل اجرا بر روی تمامی سطوح و گزینه‌ی مناسبی برای فضاهای پررفت‌وآمد است چرا که ذرات معلق و دوده‌ها را به خود جذب نمی‌کند. رنگ مولتی‌کالر قابل ترمیم است. دوام بالایی دارد و رطوبت را جذب نمی‌کند. قیمت این نوع رنگ در مقایسه با رنگ‌های دیگر نسبتا گران است و اجرای آن با ابزارهای مخصوصی انجام می‌شود. رنگ مولتی کالر قابل شستشو نیست، قیمت این رنگ نسبت به سایر رنگ‌ها گران تر می‌باشد.

  • رنگ کنیتکس

رنگ کنیتکس یا چرم‌نما نوعی رنگ است که باعث ایجاد پوششی برجسته بر روی سطوح می‌شود. پوشش‌دهی و دوام این نوع رنگ بسیار بالاست و در هرشرایط آب‌وهوایی مقاومت بالایی دارد. این نوع رنگ از مواد پرلیت، پنبه نسوز، مواد رنگی و رزین تشکیل شده است و به سه دسته؛ روغنی، پلاستیک و اکرولیک تقسیم می‌شود که هریک کاربرد خودشان را دارند.

  • رنگ ضدحریق

رنگ ضدحریق یا رنگ‌ نسوز نوعی رنگ است که آتش نمی‌گیرد. زمانی که شعله آتش به این نوع از رنگ برخورد می‌کند، حجیم شده و کف می‌کند، در نتیجه یک لایه محافظ و بدون درز در برابر رسیدن آتش به لایه‌ی زیرین ایجاد می‌کند. این نوع رنگ ها عمدتا آب پایه و عاری از هرگونه حلال و با ساختاری منعطف می‌باشند.

جهت اطلاع از خرید و قیمت رنگ و انواع آن به فروشگاه خدمات زنجیره ای پارس ایرانیان مراجعه کنید.

پخش رنگ پارس ایرانیان، بزرگترین توزیع کننده رنگ ساختمانی و جدولی، انواع رنگ های اپوکسی و پخش عمده چسب در انواع مختلف فوری و صنعتی با بیش از 2 دهه فعالیت و ارسال رایگان به سراسر ایران در خدمت شماست. با پخش رنگ پارس ایرانیان در تماس باشید:

شماره تماس: 09122280434
شماره تماس : 09202280434
شماره تماس : 09022280434
شماره تماس : 09352280434
تلفن ثابت : 02155264689 .

شماره واتس آپ :09122280434

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + چهار =