دانستنی

چگونه با غلطک رنگ یک دیوار بافت دار ایجاد کنیم؟

رنگ رونق- رنگ- صنعتی- ساختمانی-رنگ اسپری-رنگ جدول-رنگ کانتینر-رنگ-دیوار-بافت دار-با غلطک-آموزش-نقاشی ساختمان-پخش پارس ایران

چگونه با غلطک رنگ یک دیوار بافت دار ایجاد کنیم؟

بافت دیوار از ماده ای  بدست می آید که ضخیم تر از رنگ اما نازک تر از ترکیب بتونه است. بافت اعمال شده روی دیوارها و سقف ها به دلیل برجستگی ها و فرورفتگی هایی که دارد، سایه های کوچکی ایجاد می کند.در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم در این مورد بدست آورید-رنگ رونق- رنگ- صنعتی- ساختمانی-رنگ اسپری-رنگ جدول-رنگ کانتینر-رنگ-دیوار-بافت دار-با غلطک-آموزش-نقاشی ساختمان-پخش پارس ایران

با وجود اینکه سایه ها در نور مستقیم ناپدید می شوند اما زمانی که منبع نور با زاویه تندتری به دیوار بتابد سطح را تاریک تر می کند و در نتیجه کمی دیوار تیره تر میشود.پخش رنگ پارس ایران

پس این اثر تیره‌کنندگی، تکنیک خوبی برای پنهان کردن عیوب سطح است. اگر دیوارتان دارای درزها، برآمدگی ها، فرورفتگی ها و یا سایر عیوب باشد، بافت دیوار می تواند تا حد زیادی آنها را پنهان کند. از آنجایی که سقف ها بیشترین نور را دریافت می کنند، پنهان کردن عیوب آنها بسیار سخت است پس یکی از دلایلی که سقف ها اغلب بافت دارند همین است.

رنگ رونق- رنگ- صنعتی- ساختمانی-رنگ اسپری-رنگ جدول-رنگ کانتینر-رنگ-دیوار-بافت دار-با غلطک-آموزش-نقاشی ساختمان-پخش پارس ایران

بافت دار کردن دیوار با استفاده از دستگاه و یا غلتک :

نقاشان حرفه ای با استفاده از پیستوله رنگ بافت دیوار و سقف را ایجاد می کنند. اگر منطقه بزرگی را بافت می خواهید بافت دار کنید این روش مناسب است. بین یک تا سه گالن در دقیقه، دستگاه بافت را روی سطوح می پاشد. بافت اسپری شده به سرعت پخش و خشک می شود.

همچنین شما می توانیداز یک غلتک رنگ معمولی استفاده کنید که کم هزینه تر از پیستوله می باشد. باوجود اینکه سرعت انجام کارش کندتر است، اما کنترل آن آسان تر است و می تواند گزینه خوبی برای مناطق کوچکتر یا تعمیرات باشد. با استفاده از غلتک رنگ می توان به همان بافتی که با پیستوله ایجاد می شود، دست یافت.

آموزش کامل نقاشی ساختمان

تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز عبارتند از:

  • ورق پلاستیک
  • لیسه و کاردک
  • سطل
  • میکسر رنگ
  • غلتک و روکش رنگ
  • قلم مو
  • سینی رنگ
  • نوار نقاشی
  • بتونه
  • پرایمر

رنگ رونق- رنگ- صنعتی- ساختمانی-رنگ اسپری-رنگ جدول-رنگ کانتینر-رنگ-دیوار-بافت دار-با غلطک-آموزش-نقاشی ساختمان-پخش پارس ایران

دستورالعمل ها:

بافت دادن به دیوار با غلتک یک عملیات نامرتب است که منجر به حرکت مواد بافت در همه جهات می شود. هنگام تزیین سقف، حتی دقیق ترین نقاش باید کف و سطوح دیوارهای مجاور، از جمله تزئینات در و پنجره را بپوشاند. از کاورهای آسان پوش وکیسه های پلاستیکی برای کف و سطوح عمودی و همچنین برای مرز بین دیوار و سقف از نوار نقاشی استفاده کنید.

قبل از اینکه بتوانید بافت پایه را اعمال کنید، باید سوراخها و فرورفتگی های سطحتان را پر کنید. با استفاده از کاردک شروع به بتونه کاری کنید تا سراسر سطحتان یکنواخت شود. فقط به یاد داشته باشید که زمان زیادی را صرف این کار نکنید، زیرا با مواد بافت پوشانده می شود و معمولاً نیازی به سمباده زدن سطح نمی باشد.

بتونه کردن سطح

مرحله بعد این است که یک لایه رنگ لاتکس سفید یا پرایمر مخصوص روی سطحتان بزنید و بگذارید خشک شود.  توجه کنید که این پیش پوشش ضروری است زیرا رنگ بافتی که مستقیماً روی سطح (دیوار یا سقف) اعمال می شود جذب شده و تلاش شما بی نتیجه می ماند.

ترکیب بافت را مخلوط کنید: از یک سطل و یک میکسر رنگ برای مواد خود استفاده کنید تا ترکیب بافت را کاملاً مخلوط کنید. مخلوط را هم بزنید تا قوام بیاید و غلیظ شود. توجه کنید که مواد یکدست شوند تا به راحتی با غلطک قابل استفاده شود.

مخلوط کردن ترکیب بافت

اجرای مواد بافت روی سطح: بافت دار کردن سطح شامل یک فرآیند اجرایی دو قسمتی است : 1. اجرای اولیه، 2. سپس یک بار دیگر غلتک دوم را روی ماده اعمال شده پس از خشک شدن جزئی میکشیم. زمان‌بندی درست برای این فرآیند، پیچیده‌ترین بخش است.

ابتدا یک سینی رنگ را با مواد بافت یا رنگ بافت پر کنید. غلتکتان را در سینی رنگ فرو کنید و سپس بافت را روی سطح دیوار یا سقف بمالید. روکش غلتکی معمولی، یک بافتی را ایجاد می کند، اما روکش های غلتکی مخصوص و طرحدار نیز وجود دارد که برای جلوه بیشتر دادن به سطحتان طراحی شده اند.

رنگ رونق- رنگ- صنعتی- ساختمانی-رنگ اسپری-رنگ جدول-رنگ کانتینر-رنگ-دیوار-بافت دار-با غلطک-آموزش-نقاشی ساختمان-پخش پارس ایران

چند نکته مهم و کاربردی:
  1. هنگام استفاده از رنگ بافت، از دستورالعمل های محصول پیروی کنید زیرا سازنده ممکن است تنها اعمال یک لایه را توصیه کند.
  2. در بیشتر موارد، اگر با بافت دیوار خود مشکل دارید، دلیل آن نسبت ترکیب آب به موادتان است. آب بسیار کم بافت های چسبناک و نوک تیز ایجاد می کند و آب بیش از حد منجر به ریزش مواد می شود یا حتی آب از دیوار می چکد.

با برس یا قلمو مناطق باریک را بافت دار و رنگ کنید: جایی که غلتک نمی تواند به آن برسد مانند گوشه ها و لبه های اطراف کارهای چوبی، با استفاده از یک قلم مو، بافت را کامل کنید.

بگذارید بافت خشک شود: بگذارید بافت تا حدی خشک شود ( تقریباً تا نیمه خشک شدن کامل) خشکی را با فشار دادن انگشت شست به سطح و بیرون کشیدن آن تست کنید.

ایجاد لایه بافت دار روی دیوار

اجرا دوم بافت: وقتی مواد بافت اعمال شده به قوام مورد نظر رسید، دوباره همان کار را روی سطح تکرار کنید. با این کار کمی مواد خشک شده را به سمت بالا کشیده و بافت سه بعدی مورد نظر را ایجاد می کند.

یک تکنیک : اگر دوست داشتید می توانید قبل از اینکه سطح کاملاً خشک شود، با استفاده از یک کاردک با صاف کردن مواد بافت روی سطحتان، برآمدگی ها و زاویه های موجود را از بین ببرید درنتیجه ظاهری شبیه بافت گچ ایجاد می شود. ( برای اجرای این تکنیک ماده بافت باید قوام درستی داشته باشد تا جلوه خوبی به وجود آید. اگر مواد روی سطح خیلی مرطوب باشد، بافت لکه دار می شود و اگر خیلی خشک باشد، مواد یک دست نمی شود. )

رنگ کردن بافت ایجاد شده: زمانیکه سطح بافت دارتان کاملا خشک شد می توانید با رنگ مورد علاقه تان شروع به رنگ آمیزی کنید . نکته قابل توجه این که پرایمر را نادیده نگیرید زیرا سطح بافت دار شما رطوبت رنگ را می مکد و منجر به نتایج ناسازگار و هدر رفتن رنگ می شود.

رنگ رونق- رنگ- صنعتی- ساختمانی-رنگ اسپری-رنگ جدول-رنگ کانتینر-رنگ-دیوار-بافت دار-با غلطک-آموزش-نقاشی ساختمان-پخش پارس ایران

نکاتی برای بافت دیوار
  • از غلتک با سری ضخیم استفاده نکنید زیرا ترکیب بافتی بیش از حدی را جذب میکند و اعمالش روی سطح دشوار است.
  • نسبتاً سریع کار کنید زیرا احتمال سریع خشک شدن ترکیب بافتی شما وجود دارد.
  • برای بافت ضخیم دیوار که خیلی آهسته خشک می شود، می توانید گرمای اتاق را افزایش دهید یا یک فن روشن کنید تا به روند خشک شدن سطح شما کمک کند.

جهت اطلاع از خرید و قیمت رنگ و انواع آن به فروشگاه خدمات زنجیره ای پارس ایران مراجعه کنید.

پخش رنگ پارس ایران، بزرگترین توزیع کننده رنگ ساختمانی،صنعتی و جدولی، انواع رنگ های اپوکسی و پخش عمده چسب در انواع مختلف فوری و صنعتی با بیش از 2 دهه فعالیت و ارسال رایگان به سراسر ایران در خدمت شماست.

ble.ir/join/ZDc0NWRlM2

https://eitaa.com/pakhshepars

rubika.ir/pakhshepars

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 7 =